Vyhledávání

Počasí dnes:

16. 12. 2018

obl

Bude polojasno až oblačno, místy zataženo nízkou oblačností. Denní teploty -3 až 1°C. Noční teploty -2 až -6°C.

Svátek

Pěší výlety

Beroun AutobusVlak- Svatý Jan Autobus - Karlštejn Vlak
13,5 km Červená

Svatý Jan pod Skalou odjakživa působí na návštěvníky majestátným dojmem a podmaňuje si je svým kouzlem. Snad právě toto "Genius loci" (kouzlo místa) bylo podnětem v minulém století ke zřízení první a nejstarší značené turistické cesty Vojty Náprstka z Berouna přes Sv. Jan pod Skalou do Karlštejna. Tuto trasu můžete projít po červené značce z Berounského náměstí, přes vlakovéHrad Karlštejn nádraží, kolem berounské nemocnice, přes kopec Herinky s památným místem zvaným U Dubu do Sv. Jana. Odtud cesta po malé odbočce kolem Kaple sv.Kříže a na vyhlídku ke kříži na dominantní svatojánské skále pokračuje dál lesem, kolem Bubovických vodopádů, Dubu sedmi bratří až ke Karlštejnskému hradu, kde trasa končí.

Vráž u Berouna AutobusVlak - Svatý Jan  Autobus - Karlštejn Vlak
11,5 km po Modrá , ze Sv. Jana dále po Červená
tato druhá nejpoužívanější trasa začíná ve Vráži u Berouna. Pro dopravu z Prahy lze využít kyvadlové autobusové dopravy společnosti PROBOBUS. Od druhé zastávky ve Vráži (zastávka "Vráž - rozcestí k želez. stanici"), se vydáme po modré značce . Přejdeme dálniční most a po 100 m přijdeme do lesa. Pohodlnou lesní cestou sejdeme po 10 minutách do Sv. Jana. Tam se napojíme na červenou značku a pokračujeme dále po ní přes Bubovické vodopády a Dub sedmi bratří na Karlštejn.

Svatý Jan  Autobus - AMERIKA - Karlštejn Vlak
5,5 km, nebo 7 km Červená Žlutá
Poněkud neobvyklá, přesto však velmi žádaná kombinace cest. Hlavně kvůli atraktivitě zatopených lomů nazývaných Velká Amerika a Malá Amerika. Do starých lomů je trvale zakázaný vstup (nebezpečí úrazu a soukromý pozemek společnosti Lomy Mořina). K lomům nás ze Sv. Jana dovedou dvě cesty:

Lom Amerika

1. Ze Sv. Jana se nejprve dostaneme do Bubovic, odtud potom půjdeme po silnici 3,5 km směrem Mořina. Zatopený lom Velká Amerika je u silnice a nemůžete ho minout. Od lomu potom dále vede nově značená žlutá turistická cesta Žlutá , spojující zdejší zatopené lomy. Těsně před Karlštejnem se spojuje s červenou Červená a pokračuje dále ke hradu Karlštejn.
2. Trasa vede oproti předešlé celou dobu lesem. Ze Sv. Jana půjdeme po červené Červená směr Karlštejn. Před Karlštejnem odbočíme po žluté Žlutá a k lomům příjdeme z opačné strany. Dále je možné pokračovat směr Mořina, kde jezdí také Pražská MHD.

Svatý Jan  Autobus - Srbsko - Koněpruské Jeskyně
12,5 km Žlutá nebo Červená + Žlutá
Ze Svatého Jana se vydáme po žluté Žlutá . Cesta vede přes Bubovické vodopády, Srbsko, prochází rezervací Koda a po 12,5 km končí v Koněpruských jeskyních (Největší jeskynní krápníkový komplex v Čechách).Konepruské jeskyně
Pokud Chceme zvolit cestu přes Bubovické vodopády, půjdeme až k nim po červené Červená . Tam se napojíme na žlutou Žlutá , která nás také dovede do Srbska.

Loděnice AutobusVlak - Svatý Jan  Autobus
4,8 km
Tato hlavní automobilová přístupová cesta do Svatého Jana je pěšími turisty používaná nejméně. Je lepší použít podstatně kratší a záživnější trasu lesem z Vráže. Pokud se po ní přesto vydáte, půjdete po silnici asi 4 km do osady Sedlec. Ze Sedlce je lepší použít lesní pěšinu, která cestu zkrátí téměř o 1 km. V Sedlci pokračujeme stále rovně po hlavní ulici (ne oklikou přes most dále po silnici). Na konci ulice cesta pokračuje jako lesní. Dojdeme na rozcestí na hřebenu kopce, kde se napojíme na žlutou Žlutá a modrou Modrá turist. značku. Sejdeme po ní po krátké chvilce do Sv. Jana.